Więcej warzyw!

Więcej warzyw!

Czy już pisałem, że warto dodawać warzywa wszędzie? Pisałem? I dobrze... bo warto! Wszędzie to oczywiście lekka przesada, nikt nie oczekuje, że będziesz pić kawę z dodatkiem brokułów, ale... naprawdę warto jeść jak najwięcej warzyw. A żeby to osiągnąć, najlepiej dodawać je do możliwie największej ilości posiłków.

Warzywa mają bardzo dobry wpływ na nasze zdrowie, ale to już wiemy. A czy wiecie, że przeprowadzono jakiś czas temu badanie, które wykazało, że warzywa powodują zmianę postrzegania nie tylko samego posiłku, ale i osoby, która go przygotowała?

Ładniej i smaczniej

O wiele lepiej oceniamy posiłek z dodatkiem warzyw, jego jedzenie sprawia nam też więcej przyjemności niż "nudne" posiłki, składające się z samego tylko mięsa i ziemniaków. Druga sprawa, że warzywa pomagają nam szybciej się najeść - "o połowę mniejsza porcja ziemniaczków, a w wolne miejsce dokładka buraczków" mawiała moja babcia.

Nieprawda, nie mawiała - gdyby tak było, może nie musiałbym się dzisiaj martwić o ciągłe pilnowanie kalorii. Ale muszę, bo kiedy dorastałem nie mówiło się jeszcze głośno o odpowiednim odżywianiu i pilnowaniu tego, co się je. 

Tak więc warzywa powinny znajdować drogę do większości posiłków, które przygotowujemy. Podczas obiadu sałata, fasola, czy inne brokuły powinny zajmować połowę talerza, resztę mięso i mała porcja ziemniaków lub ryżu. Jeżeli poważnie chcemy dbać o linię, to tak powinno być.

Na śniadanie i w ramach przekąski

A inne posiłki? Kanapki można tak obłożyć warzywami, że nie będzie nawet potrzeby dodawać wędliny, czy sera. Można taką kanapkę popieprzyć albo polać odrobiną ketchupu i najemy się tak samo jak bułką z kiełbasą. Warto dodawać pomidory, ogórki, cebulę - i ładniej to wygląda, i lepiej smakuje, i szybciej się człowiek naje. 

Podobnie sprawa ma się z przekąskami, ale o tym już za często pisałem, wiecie doskonale do czego dążę. Warzywa to świetne przekąski - pokrojona marchewka z dipem, pomidorki z bazylią polane odrobiną octu jabłkowego, itp. Nie będą Wam potrzebne żadne czipsy, czy inne ciastka, kiedy przekonacie się do tych smakołyków. Serio, spróbujcie!

Komentarze

Portret użytkownika Karo

Bardzo cenne uwagi! Staram się do nich stosować. Nawet ostatnio znalazłam takie tabletki Magic Kaps które są koncentratem z warzyw i staram się je jeść po każdym posiłku. I nawet zauważyłam że szybciej zaczełam chudnąć odkąd je stosuję.

Portret użytkownika Lilith96

Zgadzam się, uwagi cenne, warto poświęcić chwilę, przeczytać i zapamiętac :)

Komentuj

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.