Jak zgubić brzuszek?

Jak zgubić brzuszek?

Dlaczego brzuszek może być problemem?

Osadzający się tłuszcz w okolicach brzucha jest poważnym problemem. Dodatkowe kilogramy w tej okolicy są o wiele niebezpieczniejsze niż tłuszczyk osadzający się na udach i biodrach. Tłuszcz na brzuchu może prowadzić do większego ryzyka problemów zdrowotnych takich jak zaburzenia układu krążenia, cukrzyca, stany zapalne, etc.

Dlatego pozbycie się "oponki" jest bardzo ważne. Nie musisz od razu rzeźbić swojego brzucha na tzw. „sześciopak”, jednak warto zgubić chociaż trochę zbędnych kilogramów w tych okolicach, nie tylko żeby poprawić swój wygląd, ale też zdrowie.

Jak zgubić brzuszek?

Nie rozpaczaj - możesz zgubić niechciany brzuszek. Jednak eksperci zgodnie twierdzą, że nie ma na to jednego, sprawdzonego sposobu. Nie ma żadnego złotego środka, diety ani specjalnego jedzenia. Eksperci potwierdzają za to tezę, że kiedy zaczynamy się odchudzać, najbardziej prawdopodobne jest, że najpierw zaczniemy gubić tłuszczyk właśnie na brzuchu.

Tłuszcz zbierający się w okolicach talii jest bardziej aktywny metabolicznie i dlatego łatwiej daje się spalać niż tłuszcz pod skórą w innych częściach naszego ciała – zwłaszcza, kiedy mamy go sporo. Eksperci twierdzą, że im więcej wagi mamy do zrzucenia, tym szybciej zaczniemy ją zrzucać zaczynając właśnie od brzucha.

Ludzie otyli podczas odchudzania szybciej zauważą zmiany niż osoby, które ważą mniej.

Produkty pełnoziarniste

Pełnoziarniste produkty bardzo pomagają podczas odchudzania. Dieta składająca się z warzyw, owoców, drobiu, chudego mięsa i ryb, wzbogacona o produkty pełnoziarniste jest bardziej skuteczna w zrzucaniu dodatkowych kalorii w okolicach brzucha.

Jedzenie niepełnoziarnistych produktów, takich jak biały chleb (wypiekany z mąki białej, która ma mało witamin, mikroelementów i znikomą ilość błonnika), powoduje podnoszenie się poziomu cukru we krwi oraz wzmożoną reakcję insulinową, co prowadzi do większego odkładania się tłuszczu. Dieta bogata w produkty pełnoziarniste przyczynia się do większego zużycia glukozy, co obniża poziom glukozy we krwi i redukuje odkładanie się tłuszczu.

Oczywiście jedzenie tylko i wyłącznie produktów pełnoziarnistych może być uciążliwe, a nawet dla niektórych niewyobrażalne, dlatego należy pilnować, żeby chociaż połowa spożywanego przez nas pieczywa była pełnoziarnista i zwiększać tą proporcję z czasem – produkty pełnoziarniste, bogate w błonnik, sprawiają, że dłużej czujemy się najedzeni i zjadamy mniej w ciągu dnia.

Dieta 1600

Dieta składająca się z 1600 kalorii dziennie, zawierająca głównie produkty bogate w jednonienasycone kwasy tłuszczowe bardzo pomaga zrzucić brzuszek. Przyjmowanie 1600 kalorii dziennie pomoże schudnąć prawie każdemu, jeżeli będzie taką dietę stosował regularnie i bez wyjątków. Nie ma wątpliwości, że jednonienasycone kwasy tłuszczowe to najlepszy wybór, ponieważ przynoszą one wiele korzyści zdrowotnych (np. redukują ryzyko chorób serca).

Produkty bogate w te kwasy to m.in. owoce awokado, orzechy, oliwki, soja, czekolada. Nie należy jednak zapominać, że mimo iż są to tłuszcze zdrowe, nadal są tłuszczami – posiadają 9 kalorii na gram, a więc ponad dwa razy więcej niż węglowodany i proteiny, które posiadają 4 kalorie na gram.

Dlatego najważniejszą rzeczą podczas diety jest kontrolowanie ilości spożywanych produktów zawierających te tłuszcze – łatwo jest przesadzić z ilością orzechów czy oliwek i zniwelować w ten sposób wartości zdrowotne tych produktów poprzez przybieranie na wadze.

Ćwiczenia

Trening brzuszków pomaga wzmocnić mięśnie brzucha i wyrzeźbić je, jeżeli nie są one pokryte zbyt dużą ilością tłuszczu. Jeżeli masz „oponkę”, ćwiczenie brzuszków nie pomoże Ci jej zgubić.

Żeby osiągnąć upragniony cel musisz połączyć zdrowe odżywianie i kontrolowanie kalorii z regularnym wysiłkiem fizycznym, trwającym około 40 minut do godziny dziennie. Brzuszki wzmocnią mięśnie brzucha, jednak należy połączyć je z ćwiczeniami aerobowymi, które pomagają gubić zbędne kalorie. Na początek dobrym rozwiązaniem będzie szybki chód, później bieganie lub jazda na rowerze (albo rowerze stacjonarnym, stepperze, czy orbitreku jeżeli wolisz ćwiczyć w domu). Im intensywniej będziesz ćwiczyć, tym więcej kilogramów uda Ci się zrzucić.

Komentarze

Komentuj

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.