A może granat?

A może granat?

Owoc granatu to jedno z najbogatszych źródeł wszelkiego rodzaju przeciwutleniaczy - zjadając owoc przyjmujemy nie jeden, ale kilkanaście rodzajów. Naukowcy uważają, że jednym ze zdrowotnych wpływów jedzenia granatów jest uodpornienie organizmu na wszelkiego rodzaju infekcje, a także skuteczniejsze ich zwalczanie.

Zdrowotne zalety

Granaty w przeważającej części składają się z wody. Cukry to 10-20% owocu, białka - 1,5 %, kwasy organiczne (przede wszystkim kwas cytrynowy) - 2-5%. Granaty bogate są w potas i fosfor, witaminę C oraz taninę, która ma właściwości ściągające i przeciwzapalne.

100g owoców to około 65-75 kalorii.

Składniki zawarte w granatach:

  • obniżają poziom cholesterolu,
  • obniżają poziom ciśnienia krwi,
  • działają antybakteryjnie,
  • działają przeciwwirusowo,
  • obniżają ryzyko zachorowania na raka prostaty.

Granaty w codziennej kuchni

Granaty to bardzo zdrowe owoce, które mogą być elementem każdej diety. Chociaż wydają się bardzo egzotyczne, tak naprawdę możemy wykorzystać je w codziennej kuchni, nie tylko ze względów zdrowotnych, ale również dlatego, że pomogą nam uniknąć rutyny i wzbogadzić codzienne smaki.

Miąższ owocu można wykorzystać jako topping do sałatki, dodatek do deseru (świetnie smakuje z jogurtem greckim i odrobiną cynamonu), dodatek do płatków owsianych, a nawet jako przystawka do obiadu zamiast warzyw. Granatów można użyć również zamiast żurawiny do mięs i pieczeni.

Komentarze

Komentuj

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.