Dodaj sobie energii i popraw samopoczucie - cz.1

Dodaj sobie energii i popraw samopoczucie - cz.1

Naukowcy od dawna studiują połączenie między tym co jemy, a tym jak się czujemy. Nowa dieta może nie tylko wpłynąć na zmianę metabolizmu, ale również zmiany w chemii naszego mózgu, co na dłuższą metę może oznaczać zwiększenie ilości naszej energii oraz poprawę nastroju.

Lepsze samopoczucie i więcej energii

Jedzenie wpływa dodaje zastrzyku energii w trójnasób – dostarczając niezbędnych kalorii, stymulantów takich jak kofeina lub pobudzając metabolizm do tego, żeby dostępną energię spalał wydajniej. Co do samopoczucia, najlepsze są te rodzaje pożywienia, które stabilizują poziom cukru we krwi i stymulują związki chemiczne w mózgu odpowiedzialne za nasze samopoczucie (np. serotonina).

Podczas odchudzania niezmiernie istotne jest to, żeby przyjmować odpowiednie składniki odżywcze, niezbędne dla naszego organizmu (podczas jednoczesnego zrezygnowania z wielu produktów spożywczych, które dotychczas były nieodłącznym lub częstym składnikiem codziennej diety). Potrzebne nam są również duże pokłady energii – chociażby po to, żeby intensywnie trenować, zamieniając tłuszczyk w wysportowane i zdrowe ciało.

Naturalne wspomagacze - cz.1

Poniższe zestawienie to produkty, które na co dzień zapewniają, że organizm otrzymuje odpowiednie składniki, ale również zastrzyk dobrego samopoczucia. Nie każdy z tych produktów jest idealny dla osób odchudzających się, ale pamiętajcie, że nie można popadać w skrajności, odstawiając wszystko i karmiąc się jedynie sucharkami i wodą. Równie ważne jak zgubienie zbędnych kilogramów jest dobre samopoczucie – o tym nie można zapominać.

Produkty pełnoziarniste

Węglowodany, mimo że w wielu dietach uważane za szkodliwe, są jednymi z najważniejszych paliw dla naszego organizmu – dodają energii i poprawiają samopoczucie. Kluczem do sukcesu jest unikanie słodyczy, które powodują duże skoki w poziomie cukru, a co za tym idzie – zmęczenie i wahania nastroju.

Należy za to sięgnąć po węglowodany zawarte w produktach pełnoziarnistych, brązowym ryżu i płatkach śniadaniowych (naturalnych, nie tych słodzonych lub barwionych). Organizm trawi produkty pełnoziarniste dłużej, dzięki czemu poziom cukru i energii są stabilne.

Orzechy laskowe, nerkowce i migdały

Te orzechy to bogate źródło protein oraz magnezu, który odgrywa ważną rolę w przemianie cukru w energię. Niedobór magnezu powoduje osłabienie i niedobór energii. Magnezu znajduje się również w produktach pełnoziarnistych (zwłaszcza otrębach) oraz niektórych odmianach ryb, w tym w Halibucie.

Chude mięso

Chuda wieprzowina, wołowina, gotowane bez skóry kurczak i indyk to zdrowe źródła protein, w tym aminokwasu tyrozyny. Tyrozyna zwiększa poziom dopaminy i noradrenaliny, związków chemicznych w mózgu, które pomagają w koncentracji. Poza tym w mięsie znajduje się witamina B12, która pomaga walczyć z bezsennością i depresją.

Łosoś

Łosoś to bogate źródło tłustych kwasów omega-3. Badania pokazują, ze mogą one chronić przed depresją, poza tym przynoszą inne korzyści, jak chociażby poprawę zdrowia serca. Kwasy omega-3 można znaleźć również w orzechach i ciemnych, liściastych warzywach.

Fasola

Jedzenie fasoli dostarcza organizmowi błonnik, który spowalnia trawienie i powoduje stały dopływ energii przez cały dzień. Poza fasolą dobrym źródłem błonnika są również warzywa, pieczywo pełnoziarniste i płatki pełnoziarniste.

Woda

Odwodnienie i zmęczenie podczas odchudzania i ćwiczeń to rzecz naturalna. Badania pokazują, że nawet delikatne odwodnienie może spowalniać działanie metabolizmu i powodować zanik energii. Rozwiązanie jest proste – należy regularnie pić duże ilości wody oraz innych napojów niesłodzonych.

Komentarze

Komentuj

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.