Jogurt Grecki

Jogurt Grecki

Jogurt Grecki jest jednym z najbardziej przydatnych produktów jeżeli chodzi o zdrowe odżywianie się oraz walkę z nadwagą. Dostarcza wiele wartościowych składników odżywczych i probiotyków korzystnych dla zdrowia, a poza tym jest składnikiem świetnie pasującym do wielu dań. Jest wiele sposobów na to żeby wprowadzić jogurt grecki do codziennej diety.

Wszechstronność

Jogurt większości ludzi kojarzy się z czymś słodkim, z owocami – ale jest przecież naturalny, zwyczajny jogurt grecki, który może pasować do wielu dań, niekoniecznie słodkich. Poza tym pamiętajcie o tym, że słodzone wersje zawierające cukier lub słodziki mogą negować niektóre zdrowotne korzyści, które oferuje jogurt.

Kiedy przestawicie się na myślenie, że jogurt, zwłaszcza grecki, nie musi koniecznie kojarzyć się z czymś słodkim, do głowy napłynie wiele pomysłów na jego wykorzystanie. Poniżej opisujemy kilka przykładów na początek, resztę dopiszecie Wy – dzielcie się z nami swoimi pomysłami w komentarzach :)

Kilka propozycji

Możecie używać normalnego jogurtu greckiego lub wersji light.

Możecie używać go:

  • zamiast śmietany. Pomyślcie o wszystkich daniach, do których dodaje się śmietanę – jogurt grecki nada im tego samego smaku, ale da mniej kalorii, a więcej protein.

  • zamiast mleka do płatków śniadaniowych i musli. Jeżeli chcecie dodać odrobinę słodkiego smaku do płatków, dorzućcie też suszone owoce i trochę orzechów – takie połączenie to gwarancja smacznego śniadania.

  • jako dressingu do sałatek lub dipu (w którym np. możecie maczać swoje warzywne przekąski). Możecie na przykład połączyć jogurt z czosnkiem, solą, szczypiorkiem i sokiem z połówki cytryny, żeby otrzymać rewelacyjny w smaku, ale lekkostrawny i niekaloryczny dressing do sałatek.

Propozycji i pomysłów na pewno znajdzie się wiele, z jogurtu greckiego można m.in. zrobić pyszny deser dodając do niego orzechy i polewając odrobiną miodu, dodać go do sałatki warzywnej z ogórkami kiszonymi, papryką, czarnymi oliwkami i czosnkiem, a nawet upiec sernik. Zainteresujcie się również kuchnią indyjską i turecką – jogurt grecki jest w nich bardzo powszechnym składnikiem (oczywiście nie wszystkie dania są niskokaloryczne).

Czekamy na Wasze propozycje!

Komentarze

Portret użytkownika Ewian

Grecki jogurt odkryłam już dawno. Uwielbiam. Polecam teraz z truskawkami. Ale trzeba uważać, bo zawiera ok. 10% tłuszczu i w 100g jest ok.115- 125 kcal, ale jest na pewno zdrowszy i lżejszy od śmietany. 

Portret użytkownika Martucha

Polecam cukinię w sosie jogurtowym - smakuje zarówno na ciepło i na zimno. Cukinię grillujemy (np. na patelni grillowej) posypujemy czosnkiem i polewamy sosem zrobionym z jogurtu greckiego, soli i drobniutko posiekanej mięty (zamiast mięty można użyć szczypiorku, ale wtedy smak sosu się zmienia).

Portret użytkownika Ewian

Muszę wypróbować tę cukinię :)

Portret użytkownika fantazja

ja słyszałam w jednym programie że do jogurtów greckich dodaje się żelatynę i dlatego one mają taką knsystencję

Portret użytkownika miska_zuza

Przeciez mozna kupic jogurt grecki 0% I jesc go do woli. Ja uwilbiam go ze swiezym ogorkiem I przyprawa tzatziki ...pychotka albo rowniez jako deser z lyzeczka kakao I slodzikiem - taki Czekoladowy deser:))

Komentuj

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.